Tervisesaaga sai lahenduse?

kolmapäev, veebruar 01, 2017

Minu pikaajalised lugejad ja fännid peaksid hästi mäletama seda, kui olin suvel oma tervisega hullumeelselt pahuksis.  

Mind kimbutasid: 
  • meeletud puhitused
  • hullumeelsed gaasivalud ja lihtsalt valud kõhus
  • paistes olek
  • meeleolulangus 
  • kaalutõus
  • kõhukinnisus 
  • lihaskrambid 
oh neid hädasid oli veel ja veel... 


Muidugi oli suvi meeletult töine, täis elumuutusi ja rabelesin kõigest väest. Unetunnid jäid sinna 3-5 h kanti ja samal ajal tegin raamatut, olin Skuupiga väljas tööl, tegin 5x nädalas maratonitrenni. Lõpuks olin nagu elav laip, kes valutas igaltpoolt ja kurb oli see olukord. 

Esimese asjana läksin ma muidugi arsti juurde, kes aidata mind ei osanud, sest verenäitajad olid enamvähem. Ütles, et harjuksin ära ja midagi teha ei saa. Mina ei suutnud leppida sellega, et pean valude ja paistes olekuga harjuma. Nagu mismõttes! 

Õnneks sai raamat valmis, maraton joostud ja Skuupiga talveks väike paus. Otsustasin, et ma pean midagi ette võtma ja rohkem puhkama.

Muutused mida tegin: 
  • magasin igal ööl vähemalt 8 tundi
  • vähendasin treeningkoormust ja proovisin vahelduseks hoopis Bikram joogat ja jalutasin palju.
  • panin korraks myfitnesspali kinni ja ei kaalunud igat ampsu, siiski tegin tasakaalustatud ja tervislikke valikuid
  • lugesin raamatuid sellest, kuidas ennast paremini aidata saaks, nt Riina Raudsiku "Energiakriis", Rene Bürklandi "Tark tee terviseni", Giulia Endersi "Võluv soolestik". 
  • hakkasin võtma Dr. Ohhira probiootikume, mis tõesti mind aitasid.  
  • Vähendasin piimatoodete tarbimist, st. eemaldasin menüüst kohupiima, kodujuustu ja jätsin sinna hapendatud tooted nagu keefir, pett, kreeka jogurt.

Igapäevased valud hakkasid tagasi andma ja lõpuks leidus ka nädalas mõni päev, mil ma polnud paistes. Nii hästi mäletan, kui mõtlesin, et kas ma ei saagi enam ennast normaalselt tunda ja ilma valu ja paistetuseta elu elada. Ja siis tuli see hommik kui keerutasin end peegli ees ja tundsin ennast hästi. Kasvõi see üks hommik oli mulle nii oluline. 

Kuidas ma Dr. Ohhira probiootikumideni jõudsin? 

Mulle kirjutas armas Kerli, kes peab samuti blogi ja tegeleb ka bikiinifitnessiga. Ta kannatas samamoodi terviseprobleemide käes ja ütles, et tema proovis neid probiootikume ja äkki aitavad need mind ka. :) Kuna Kerli on nii südamlik ja soe inimene, siis arvasin, et kindlasti ei soovita ta midagi sellist, mis tegelikult teda ka ei aidanud. 
Siis võtsingi ühendust Sveniga, kes Dr. Ohhira probiootikumide maaletoomisega tegeleb. Saime kokku ja rääkisime nendest probiootikumidest ka lähemalt. 

Miks valisin ma just need, mitte apteegis müüdavad probiootikumid?

Tegelikult proovisin ma juba apteegis müüdavaid probiootikume ka suvel. Võtsin neid eeskujulikult ja mitte midagi ei mõjunud. Seetõttu suhtusin alguses natuke skeptiliselt ka Ohhira probiootikumidesse. Lähemalt uurides selgus aga, et neil kahel probiootikumil on suur vahe. 

Kui apteegis müüdavatelt probiootikumidelt võime leida pikapikapika nimekirja erinevatest "kasulikest" bakteritest, siis tegelikult pole see üldse alati nii kasulik. Nimelt võivad need sisaldada hästi suures koguses ühe bakteri tüve, mis ajavad keha veel rohkem tasakaalust välja. Sageli on apteegis müüdavad tabletid ainult probiootikumid ja sealhulgas prebiootikume ei sisalda. Prebiootikumid aitavad probiootikumidel imenduda ja juurduda, Ja kui tabletid sisaldaks ka prebiootikume, siis aitavad ka need kaasa ka juba kehas olevate probiootikumide toimele. 

Ohhira probiootikumid ongi toodetud naturaalsel kääritamisviisil, mitte tööstuslikult. Ühte partiid toodetakse 3 aastat, mille jooksul piimhappebaktereid kääritatakse. Probiootikumid sisaldavad ainult võimekaid ja kasulikke kääritajaid, sest kui kääritaja poleks võimekas, ei suudaks nad toota ka erinevaid funktsionaalseid aineid. 
Lisaks sisaldavad Ohhira probiootikumid ainult elavkultuuri, mis tähendab, et keha suudab seda paremini omastada ja hakkab ennast ravima ka juurtasandil, mis ongi kõige olulisem!
Tootmisprotsess. Pilt: ohhira.ee

Ma siia ei hakka kirjutama lahti, millistest koostisosadest kapsel koosneb, aga võite lugeda seda siit lingilt: http://www.ohhira.ee/et/a/dr.-ohhira-probiootikum

Kas siis tõesti toimis ka?

Alustuseks sain Sveni käest 2 pakki probiootikume, ehk 30 tabletti igas karbis. Kuigi kasutusjuhend näeb ette 1 kapsel päevas, siis esimese karbi sõin ära nii, et võtsin korraga 2 kapslit päevas. Järgmise karbi puhul juba võtsin ühe. 
Alguses tundus, et asi toimib justkui vastupidi. Pea valutas esimestel päevadel jubedalt ja keha lõi taas paiste. No mis see olgu!!! Siis lugesin aga Kerli postitust ja Ohhira kodulehekülge ning sain aru, et tegelikult nii peabki minema.  Looduslike vahenditega oma tervist taastama hakates võib esineda selline asi nagu "tervenemiskriis". 

Kuna dr. Ohhira probiootikumid on klass omaette, ning need tervendavad keha juurtasandil, võib ka nende tarvitamine viia „tervenemiskriisini“, millega võivad kaasneda erinevad ajutised ebameeldivad sümptomid. Mõnedel inimestel tekib kõhulahtisus, kõhukinnisus, väsimus, erinevad nahalööbed, puhitus, gaasid, peavalu jms. Need reaktsioonid on positiivne märk sellest, et keha vabaneb kahjulikest mikroorganismidest (patogeenidest) ja toksiinidest, mis on ajapikku kehasse kogunenud. Nende ajutiste reaktsioonide intensiivus ja kulg varieeruvad vastavalt inimese tervislikule seisundile, seega mõnedel inimestel ebameeldivaid sümptomeid ei teki ning nad naudivad koheselt pärast Dr. Ohhira probiootikumide tarbima hakkamist paremat tuju ja suuremat energiat.-(ohhria.ee)

Juba paari päeva möödudes läks enesetunne paremaks. Energiat oli rohkem, tuju rõõmsam ja seedimine ka natuke kiirem. Just selle viimase tõttu saingi aru, et asi päriselt toimib. Kui muidu ei saa ma alustada päeva musta kange kohvita, siis sellel hetkel poleks ma seda kohvi pmt vajanudki. 

Ma tegelikult tahan sellest kange kohvi joomisest hullult lahti saada ja katsetan varsti ka korallivett, mis peaks samuti ainevahetust kiirendama. 

Siis aga juhtus minu jaoks midagi ootamatut, mida polnud ma näinud umbes 7-8 aastat. Mu küüned hakkasid kasvama!! NAGU REAALSELT! TUGEVAD KÜÜNED!
Mul on alati olnud hästi haprad ja nõrgad küüned, mis hakkavad kihiti murduma isegi siis, kui need on lühikesed. Ühel hetkel muutusid need tugevaks ja hakkasid mühinal kasvama, niiet pidin neid pea ülepäeva natuke viilima, et oleks mugavam. Isegi Siim üllatus neid nähes, sest tema pole mu loomulikke küüsi kunagi nii pikana näinud. 
Kahjuks murdus üks küüs kogemata ära ja pidin need uuesti lühikeseks lõikama. 


Igatahes olen ma nüüd praegu olukorras, kus mu terviseprobleemid löövad aegajalt nädal enne päevi välja ja viimasel ajal on ka need sellel ajal vähemaks jäänud!

Ma kujutan ette, et praegu on alles algus ja ma saan ühel hetkel oma hea enesetunde tagasi!

Praegu proovin ka Ohhira tootesarjast kollageeni jooke ja võin öelda, et energiatase on täiega laes. Pole päris pikalt nii kreisisid trenne teinud, nagu praegu. Eile tegime Pilleriinuga 2h jalatrenni ja selle lõppu ühe eriti killer harjutuse, mis viib pulsi mõnusalt lakke ja paneb vastupidavuse proovile. 

video

Seega armsad sõbrad, palun hoolitsege oma tervise eest! Hoidke soolestik korras, sest sellest algab kogu organismi heaolu. Puhake korralikult ja sööge puhast toitu!
Kui olete stressis ja väsinud, siis püüab keha panna energiat mujale, mitte seedimisele ja ainevahetusele. 







You Might Also Like

6 kommentaari

  1. Väga tänan Sind selle blogipostituse eest! Minul peaaegu samad probleemid ning nüüd tean, mis võiks leevendust tuua. Küsiksin veel üle, kas Dr. Ohhira probiootikume peaks võtma kuidagi kuurina (nagu Sina, et esialgu 2 tbl päevas ja siis 1 tbl) ja mõne aja pärast peaks kuuri kordama või tuleks võtta iga päev organismi turgutamiseks?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tegelikult võib võtta Ohhira probiootikume aastaringselt igapäev 1 tbl, et organismi turgutada. Kuna need on siiski täiesti looduslikud, siis kehal nendest "sõltuvust" ei teki, nagu paljudest muudest ravimitest. :) Tuletabki meelde, et pean uue karbi tellima, sest nüüd jäi väike vahe sisse ja kohe oli ka tunda, sest "paistes" päevi oli jälle rohkem. :)

      Kustuta
  2. Lõpuks ometi. Täitsa hirmus tundub elu pideva ebamugavustundega. Ma ise diagnoosisin endal niimoodi laktoositalumatuse, et iga päev olid melerud gaasid. Ei lasnud elada enam ja lõpus guugeldades jõudsin selleni, et piimatooted ära jätta. Nüüd elu lill :) aga sul oli veel hullem. Vaesekene.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. No see ebamugavustunne annab ennast kord nädalas ikka tunda, aga õnneks enam mitte igapäev! Jeee! :)
      Ma tunnen ka, et ilma kodujuustu-kohupiimata on parem, kuigi neid ääretult igatsen. Ükspäev sõin kodujuustuga putru ja järgmised 3 päeva möödusid valudes.

      Kustuta
    2. Noh, kuna minul paistab asi olevat puhtalt laktoosis, siis olen ikka laktoosivaba kodujuustu ja jogurteid ja kohupiima söönud. Konks on selles, et neid alati pole ja mõni kett (Maxima, Säästu Market) ei müü neid üldse. Aja tikutulega taga. Hapukoorega sama jama, aga nt tarta juurde kuulub minul alati hapukoor. Teinekord ei teegi puhtalt selle pärast tatart, et laktoosivaba hapukoort pole :D :D

      Kustuta
  3. Küll vanem teema nüüdseks, aga lisan siiski ka siia kommentaari. Olen ise pikalt vaevelnud kõhukinnisuse ja üleüldse "aeglasema seedimise" käes. Selgub, et ma pole siis ainus :) Vahepeal olid lausa pisarad silmis, et toidulaud kontrollitud ja trackin kõike, lisaks käin trennis ja liigun palju jala, aga kaalukõver vaat et liigub hoopis üles ja üleüldse selline paisunud tunne. Üleüldse tundub vahel, et mu keha on nii veider ja reageerib paljudele asjadele risti-vastupidi. Võimalik täiesti ,et kunagine väga suures defitsiidis toitumine on kehale jälje jätnud ja taastumine võtab aega. Ise olen teinud toidutalumatuse testi, mille järgi ei sobi mulle piimavalk, lõhe, tuunikala, veis, tsitrulised, viinamarjad.. midagi oli seal veel :) Ütleme nii ,et seda kui püha ainutõde ei võta ja midagi 100% välistanud ei ole. Püüan aga teadlikumaid valikuid teha ning näiteks piimatooteid üritan küll võimalikult vähe tarbida (kui tõesti kuskil väljas söömas vahel harva, siis sellist asja ei jälgi), tunnen, et peale nende tarbimist on "raskem olla". Kusjuures laktoos on ainult üks osa probleemist. Teine suur probleem on üleüldine piimavalgu talumatus. Muidugi siis annab mängida, et vajalikku valku kokku saada.. on ka ju enamus pulbreid just piimavalgu põhised. Olen katsetanud soja ja munavalge oma, seganud neid sojajogurtitega jms.. üldiselt aga tunnen, et minu organismile need igasugu pudingud-pulbrid-profeelid jms ei sobi, panevad seedimise kinni ja olen seda teisteltki kuulnud, lisaks enamusel on minu jaoks ebameeldiv kõrvalmaitse. Vahel lisan ka kanepi jms valku, aga seda puhtalt veega tarbida ju ei saa maitse tõttu. Plaanin ise mõnda sellest valikust proovida: https://goodfood.ee/collections/all

    Ma ise tunnen ,et probiootikumid samuti aitavad, ei ole küll neid spetsiaalseid tarvitanud, mida sina, aga biomarketist ostnud. Aga sama lugu nagu keegi eelnevalt kirjutas, et pean koguaeg võtma, et ikka läbi käiks igapäevaselt ja kui ei võta, annab tunda. Vahepeal võtsin ka linaõli lusikatäie, aga nüüd tarbin kvaliteetset kalaõli (mida tellin ja millega sain ka rasvhapped tasakaalu - see on samuti selline valdkond, millest räägitakse ,et apteegiomad ei mõju jms, aga mingi asjaga ma liituda ei soovinud ja peilisin välja, millised alternatiivid on ). Nüüd tunnen ,et on justkui natuke parem.. aga kuidagi ikkagi tundub ,et periooditi käib see asi. Ja eks üleüldised mõtted ja kõik selline samuti mõjutab. Ise aga arvan jah, et sellisel juhul tasub vähendada piimatooteid ja pigem vältida igasugu valgupulbreid ja asju minimaalselt tarbida, sest minu meelest need soodustavad igasugu kõhukinnisust ja mõjuvad soolestiku mikrofloorale. Kusjuures hiina meditsiini järgi pidid piimatooted nö paisutama ehk siis olema ülekaalu üheks põhjustajaks. Eks see pigem jälle individuaalne, kellele sobib, kellele mitte. Lisaks, äkki aitaks ka mingi lühiajaline smuutipäeva/päevade tegemine vms? Või toidukorra asendamine? Öeldakse küll, et see detox jälle selline nii ja naa asi ega ei ole teadsulikku tõestust, aga ma arvan ,et natuke leevendama seedimist ikka peaks.

    VastaKustuta

Subscribe