Kraanivee challenge

kolmapäev, oktoober 26, 2016

Mõnusat õhtut kõigile! 

Juba poolteist nädalat tagasi jõudis minuni kast, mille sees olid mega vahvad veepudelid, karahvin ja veeklaas.
Nimelt Tallinna Vesi esitas mulle väljakutse teha läbi üks kraaniveepäev, juues sellel päeval ainult kraanivett. Ka kohv ja tee jäävad kraanivee päeval kõrvale.
Täna võtangi oma päeva kokku ja räägin, kuidas ja kui palju mina päevas vett joon. :)


Miks see väljakutse üldse oluline on?

Iga päev näen ma järjest rohkem, kuidas inimeste ja eriti noorte ostukorvis ilutseb üks kihisev ja suhkrut täis limonaad või mahlajook. Sellel hetkel ei mõtle nad sellele, et see mida nad joovad ei ole janukustutaja vaid puhas suhkur ja keemia.  Lisaks kannatab suure karastusjookide joomise all inimeste heaolu nii tervise kui välimuse näol. Ma usun, et kellelegi ei meeldiks välja kukkunud hambad või augud nendes. Eriti rahakotisõbralik poleks see ka täiskasvanutele. 

Kui inimeste käest küsida, mida kujutab endast tervislik toitumine, siis üheks esimeseks vastuseks on vee joomine. Kõik teavad, et vee joomine on kehale äärmiselt tähtis, aga siiski ei joo inimesed piisavalt vett.  Tegelikult on ju meil kõigil kodus olemas kraanid, kus voolab puhas vesi.

Meie keha koosneb 70% veest ja pole ime, kui ebapiisavas koguses vett tarbides jääme me haigeks. Ka Riina Raudsik oma raamatus "Energiakriis" rõhutas igas peatükis, et kõige parem rohi haiguste vastu on vesi.  Vesi aitab hoida kehatemperatuuri stabiilsena ja väljutada ka kehast jääkaineid. Kui piisavalt vett ei joo, jäävad ka jääkained sinu sisse pidama, mis võib omakorda tekitada terviseprobleeme.

Võin öelda, et kannatasin kunagi tugevate peavalude käes ja kui hakkasin jooma piisavalt vett ja sööma tervislikult, kadusid ka peavalud. Kohe kui olen päeval vähe joonud, annab see tunda.

Inimesed arvavad, et kui keha hoiab vett kinni ja tekib veepeetus, ei tohi vett palju juua. Tavaliselt tekibki veepeetus vähesest veejoomisest. Seega marss vett jooma!

Vett peaks jooma umbes 35 ml  keha kilogrammi kohta.
Miks valida kraanivesi?

Tegelikult on 80% eestlastel olemas korralik kraanivesi. Inimesed kipuvad aga sageli arvama, et pudelivesi on kasulikum ja tervislikum. Tegelikult see nii ei pruugi olla. 
  • Kraanivee kvaliteedile tehakse pidevalt kontrolle, aga pudelivee kvaliteeti kontrollitakse üks pudel 1-7 miljoni villitud pudelivee kohta aastas. 
  • Kraanist saad alati värsket vett, kuid pudelis on seisnud vesi mitmeid pikki kuid. 
  • Pudeliveega ei ole kunagi garanteeritud vee kvaliteet ja 25% on pudelis hoopis kraanivesi.
  • Pudelitesse pandud vesi on üldjuhul põhjavesi, mistõttu sisaldab see pinnases olevaid mikroobe. Uuringud tõestavad, et mikroobide paljunemist soodustavad nii toasoojus kui ka allikavee pikk säilimisaeg plastikpudelis. 
Kuidas läks minu veepäev? 

Kõigepealt tahtsin teha oma kraanivee päeva juba eelmisel nädalal, kuid siis otsustas mu köögis olev kraan niimoodi katki minna, et pidin terves korteris vee välja keerama. Lõpuks tuli järgmine päev ka muidugi remondimees, kuid sellel päeval pidin ikkagi poest minema pudelivett ostma, mis mulle endale ka sugugi ei meeldi. 

Ma olen juba terve elu olnud kraaniveega sõber, sest Võru kodus on meeletult hea kraanivesi otse sügavalt puurkaevust ja miski pole parem kosutus kui jääkülm vesi. 

Raasikul elades aga kraaniveega väga suur sõber olla ei õnnestunud, kuna vesi oli väga lubjane ilmselt torustiku tõttu. Siis ostsin filterkannu ja sain rõõmsalt kraanivett edasi juua.

Stroomi ranna ääres elades olen oma kraaniveega väga rahul. Ei mingit vastikut maitset ja filterkannu ei pea ka kasutama. 

Hommikuseks rutiiniks on mul tavaliselt peale ärkamist teha tass kanget kohvi ja siis ronida seda voodisse jooma. Täna aga tuletasin meelde vanu aegu ja alustasin oma hommikut sooja sidruni-igveriveega. Paneb ainevahetuse samuti mõnusalt tööle. 
Lisa lihtsalt suurde-suurde tassi 0,5l sooja vett, hunnik sidrunit, värsket ingverit ja kaneelikoort. Joo kulinal kõik alla. 

Pärast seda oli juba hommikusöögiaeg ja kiiruga trenni 









Täna võtsin suuna taas Bikram Yoga Tallinn stuudiosse. Närv oli sees, sest esimene trenn oli suhteliselt raske, aga täna suutsin teha terve trenni vabalt kaasa ja emotsioon oli tõeliselt positiivne.
Kuna treeningu jooksul toimub meeletult suur higistamine, siis on veepudel selles joogatrennis asendamatu kaaslane. Nii võtsingi oma Equa veepudeli mati kõrvale valmis. 

Kodus olles ma tavaliselt joon vett samuti pudelist, sest minu arvates on seda sealt palju-palju mugavam juua. Tassist juues suudan korraga võtta ainult paar lonksu (v.a tee), aga pudelist suudan korraga rohkem juua.
Pudeliga on ka hea see, et saan oma tarbitud vee kogusel koguaeg silma peal hoida. Näiteks joon ära 3 pudelit vett, siis tean, et see on 3x0,6l. 

Täna tundsin aga erilist puudust hoopis kohvi ja tee järele. Tee on mul samuti asendamatu igas päevas, sest joon hommikuti söögi kõrvale ära umbes 0,5 l taimeteed. 
See on ka hea võimalus oma vedelikunorm täis saada. 

Täna veendusin ma aga ka selles, et olen tõeline kohvinarkomaan. Tabasin end mitmel korral kurvalt kohvimasinat piidlemas ja kohvipakki käes hoidmas, kuid siiski ei andnud järele. 

Täitsin koolitöö kõrvale hoopis hoolega oma kannu ja nii see päev õhtusse veereski.
Jõin kokku ära umbes 3 liitrit vett, mis on minu tüüpiline päeva norm. Vahepeal juhtub ka olukordi, kus nii palju ei joo, aga enamus ajast küll.

Minu jaoks kraani vesi on ja jääb, ning soovitan ka sinul endale hoopis kraanist üks vesi lasta ja säästa keskkonda. 

Minu nipid vee joomiseks: 

  • Maitsesta vett erinevate lisanditega
    Veele võid lisada nii marju, sidrunit, ingverit, kurki jne. Piiriks on vaid fantaasia ja maitseeelistused. Mina teen ka valmis sidrunitükkidega jääkuubikuid, mida on kerge vette visata.
  • Kasuta vee joomiseks taaskasutatavat pudelit. 
    Nii saad alati kindel olla vee koguses, mida sa jood. Lisaks on pudelist kergem juua ja seda saad ka kotis kaasas kanda. 
  • Pane hommikul kann veega valmis 
    Pane hommikul endale 1-2 liitrine kann kööki veega valmis ja võta endale eesmärgiks see õhtuks tühjaks juua 
  • Kohvikus palu endale tuua kraanivett 
    Võid lasta juurde panna ka jääd ja sidrunit ja maitse on ju sama, mis gaseerimata veel. Kraanivee saad aga kohvikus tasuta. Hoiad kokku mõnusad 1-2 eurot.
Minu lemmik-kombo vee maitsestamisel on klassikaline sidrun ja külmutatud mustsõstrad.



Facebookis on ka käimas teie jaoks üks väike loos! 

Juba 1.novembril saab üks õnnelik blogilugeja endale uue ja uhke Equa veepudeli. Lisaks sellele panen kingikotti ka Eat Naturals batoone ja Bloom's poporni.

Loosimisest saad osa võtta SIIN LINGIL!


Joo vett, sest kraanivesi on ka joogivesi!

You Might Also Like

2 kommentaari

  1. Organismi veevajadus 28 kuni 35 ml kehakaalu kilogrammi kohta on siiski kõik päeva jooksul tarbitav vedelik kokku, suurem osa sellest tuleb tavaliselt toidust, köögiviljast, suppidest jne. Nii suur hulk vett lisaks juua võib olla mõne inimese neerudele liigne koormus ja seda ei ole mõistlik reklaamida.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Just, 20% veevajadusest saame kätte toidust. Minu päevane 3 l tuleb ka seetõttu, et kaotan trennis palju-palju vedelikku.

      Kustuta

Subscribe