SMUUTI CHALLENGE: Päev 1

esmaspäev, mai 16, 2016

Hei hopsti!
Kirjutan siia matemaatika õppimise vahele ruttu-ruttu ära ühe blogi. :)

Nimelt teen ma järgmised 4 päeva läbi "smuuti-challenge'i".

Mida see tähendab?
Võtan eesmärgiks vähemalt 3 toidukorda päevas juua/süüa smuutit. 1 toidukorra jätan siiski "päris" toidu jaoks.

Miks ma seda teen? 
Teen seda, sest näen iga päev, kuidas inimesed asendavad oma toidukordi meeletult lahjade smuutidega, mis ei sisalda sageli peale süsivesikute mitte midagi muud. Tavaliselt topitakse blenderisse hunnik marju/puuvilju ja kõik. Ma tahan näidata, et smuuti saab olla tasakaalustatud ja täisväärtuslik.
Teen oma smuutid skeemi järgi:
kcal u400
Rasvad 30-35%
Valgud 30-35%
Süsivesikud 35%

Armastan smuutides väga piimatooteid, ehk keefir, pett, jogurt, kohupiim/kodujuust on nendes tavaline nähtus.

Toon teieni vähemalt 12 kasvõi natuke erinevat smuutit. :)

Võtame siis kokku tänase päeva. :)

Hommik


 Õuna-rabarberismuuti astelpajuga. 

200g keefiri300g petti 100g jogurtiga kodujuustu20g astelpajumarju peotäis rabarberit 70g õuna
 
5g mandlit
 
10-15g linaseemneid steviat,
kaneeli.

Smuutit tuli umbes 900 ml :)











Pärast hommikust smuutit kõndisin 3 km rongile ja sõitsin korraks kooli. Kahjuks venis aga linnas olek pikemaks ja pidin vahepalaks haarama ühe NUDE batooni. Sellevõrra tuleb siis õhtune smuutikogus väiksem. :)

Lõuna, mille sõin alles 4 paiku, oli seekord tavasöök. Tegin herne-kodujuustusalatit. Kõrvale üks kaerasüda 1viilu singi ja Juku juustuga.

Siimule sai kanapasta pruuni riisi nuudlite ja ubadega.

Linnas olles käisin ma läbi ka Rahva Raamatust ja sai 7 euroga Ragne Värki raamatu! Hurraaa!




Käisime Siimuga ka jooksmas. Täna oli plaanis 5km taastavat jooksu, mis oli täpselt ideaalne, kuna jalad on veel öörännakust valusad. Käisin laup-pühap öörännakul ja läbisime 9h kokku pea 37km. Väga äge kogemus oli! :) Kes tahab pikemalt kuulda, siis andke teada ja räägin sellest järgmises postituses lähemalt. :)

Igatahes. Pärast jooksu tegin endale klassikalise vaarika-maasika "smuutikausi". See smuuti tuleb üpris paks, kui kasutada külmutatud marju. Külmutatud marjad/puuviljad on smuuti sees ülimalt head, sest teevad smuuti mõnusalt värskendavaks. Lisaks veel ka paksemaks.
See on selline BOOSTI smuutiputka moodi smuuti.


"Maasika-vaarika smuutikauss"
400 g keefiri100g külmutatud maasikaid50g külmutatud vaarikaid 10g kaerakliisid5 g kookoshelbeid 15g Vaarika või maasika Hera80 









Kõige viimaseks smuutiks tegin enda lemmikut! :)
Ma ei tea, kas seda päris smuutiks nimetada saab. Mina ütleks pigem jäätis. :)
Selle retsept on mul tegelikult ka juba siin blogis olemas ja panengi pildi ühest vanast postitusest, sest enda tänasest ma pilti kahjuks ei saanud.

Mina tegin seda enda vahepala koguse, ehk 200 kcal eest. Kui tahad võid kõiki koguseid korrutada kahega ja saad täisportsu

PINA COLADA JÄÄTIS


100g 5% kohupiima70g külmutatud ananassi30g külmutatud banaani5g kookoshelbeid


Lase köögikombainis või saumiksriga segu ühtlaseks. Külmutatud marjad teevad kohupiimast nagu jäätise.


Lõppu ütlen seda, et soovitaksin iga kell smuuti asemel süüa korralikku toitu (praad, supp). Selliste kalorite eest saab juba terve suure taldriku head ja paremat. :)
Tavaliselt on kaloreid sisse juua palju kergem kui süüa ja seega võimegi märkamatult mitte tasakaalustatud smuutide tõttu hoopis juurde võtta.
Pea meeles! Smuuti peab sisaldama süsivesiku kõrval nii valku kui ka rasva, et asi oleks täisväärtuslik ja tervislik.

Tänaseks on smuutidega kõik :)

Homsete smuutideni! :)


Helena

You Might Also Like

4 kommentaari

  1. Ahvatlevad smuutid. Aga, kas piimatooteid ei saa neist välja jätta? (kõhule eriti piimatooted ei sobi)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kindlasti saab smuutisid teha ka piimatoodeteta. Lihtsalt nendest saab väga lihtsalt ja mugavalt vajalikud valgud kätte. Muidugi saab kasutada ka erinevaid valgupulbreid ja mängida seemnete ja pähklitega.

      Kustuta
  2. Hei. Mina olen üks neist,kes eelistab "lahjat" smuutit. Peamiselt rändab blendrisse hunnik marju, banaani ja taimne piim, pärast trenni vahest ka valgupulber. Eelistangi justnimelt selle tõttu, et saaksin päristoitu ka süüa (praad, supp), sest nagu sa ütlesid - kaloreid on palju lihtsam sisse juua kui süüa ja ükskõik, kui kaloririkas või tasakaalustatud see smuuti on, siis minu kõhtu see nii palju ei täida, et pärast enam korralikkui toitu ei soovi. Seega, lahja smuuti minule, muiudu ainult veereksin ringi :D :) ;)

    Missugust blendrit sa kasutad? Minu omaga kahjuks pole võimalik külmutatud banaanist jäätist teha. Pean ikka palju vedelikku lisama, et blender külmunud banaani purustaks ja seega on lõpuks ikkagi smuuti mitte jäätis :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Minu lemmik masin ja komplekt on see. http://www.philips.ee/c-p/HR1671_90/avance-collection-saumikser Hetkel on see mul kahjuks Võrus ema käe s ja tunnen sellest kõvasti puudus. Väga võimas ja purustab ära kõik külmunud asjad. Banaanijäätist tegin tavaliselt selles purustajas/kombainis.

      Lahjade smuutide kohta nii palju, et neid on teha siis jumala okei, kui kompenseerid oma ülejäänud valgud ja rasvad teistest söökidest. Aga kui taha jagada toitained ilusti söögikordade vahel ära, siis tuleb vaadata, mida smuuti sisse pista. :) No need smuutidieedid lähevad vahel nii äärmusesse, et muud toitu ei söödagi. :)
      Aga sina toimid õigesti, kui saad oma makrotoitained teistest söökidest lisaks kätte. :)

      Kustuta

Subscribe