Elu teine poolmaraton läbitud!!

pühapäev, mai 08, 2016

Kuumus, tõusud, janu, päike, veel tõuse, mõned langused, finiš, RÕÕM! :) 


Just nii võiksin kirjeldada tänast jooksu! 



Alustame siis algusest.. 

Eile tegin miniatuurse süsivesikute laadimise päeva, mis kulmineerus lõpuks ikka grilliõhtuga. Õnneks sõime väherasvast ise tehtud marinaadis šašlõkki ja toorsalateid. Paistes tunne polnud ikka möödunud ja lisaks vaevas mind ka 2 päeva kõhukinnisus. No midagi head nagu loota polnud.
Õhtul jõudsime koju üpris hilja ja sain magama alles öösel 12 paiku. Äratuse sättisin juba 6.40.

Äratus polnud veel helisenud...
aga minul olid juba silmad lahti. Kõhus keeras, nagu oleksin pohmelli põdenud ja imelik tunne oli sees. Ilmselgelt närvidest. Õnneks sain oma kõhuprobleemile ka hetkelise lahenduse ja hommik oli palju kergem. Kartsin, kui hommikul wc's korralikult ära ei käi, siis võin võistluse ajal lõpetada kuskil põõsas ja selle jaoks mul aega ei ole. 

Tuuseldasin mööda tube ringi, keetsin kohvi ja üritasin oma uuele MP3 mängijale laule "peale tõmmata". Nagu õnnetuseks ei hakanud see kohe tööle ja nägin vaeva, et muusikat sinna saada. Siiski läks kõik jälle hästi. 

Seni kuni ma patse punusin, ootas mind juba valmis pandud jooksuvarustus. Seekord rajale kofeiiniga geeli ei võtnud, sest eelmisel korral lõi see mu südame rütmist välja ja maksis mulle aja poolmaratonil. Nüüd oli targem ja varusin ainult tavalised geelid. Maitsetest siis : õuna, apelsini, sidruni-laimi. Kõige parem nendest oli õun :)
Peale kohvijoomist jõin veel ühe elektrolüütidega spordijoogi ära. Ilgelt magus oli :D

Kell 8.. 

Koputasid uksele mu armsad Risto ja Kerli (loe: fännklubi). "Kasutasid" kohe mind ära ja keetsin kõigile suure poti putru, niiet nautisime hommikusööki kõik koos. Nii vahvad on sellised hommikud, kus saad sõpradega hommikut nautida. Siimule, Ristole ja Kerlile tegin soolast putru, aga endale keetsin veega täistera kaerahelbeid, kuhu sisse panin mett, mõned kuivatatud jõhvikad ja peale hunniku vanaema tehtud moosi. Korralik süsivesikulaks hommikusse. Usun, et see mulle ka jõudu jooksul andis. :)

Varsti oli juba aeg teele asuda ja võtsime Võrust suuna Tehvandi poole. Sain oma stardinumbri kätte ja käisin veel ka vetsus ära. Päike säras ja kõhus keeras. Olin parajalt närvis.
Miks? 
  • Ma pole teinud maastiku peal trenni (tegemist oli maastiku maratoniga)
  • Väljas oli meeletult kuum
  • Tahtsin ületada eelmise aasta aega, aga samas teadsin, et sellistes tingimustes on see päris võimatu. 
  • Kartsin rajal olevaid tõuse. 
  • Kartsin, et väsin poolel teel ära või jooksen end kokku.
Võtsin ära esimese geeli (apelsini maiteline, mis oli väga vastik)

Varsti oligi aeg asuda stardikoridori ja tatsasin grupi poole, millel oli silt "Eeldatav lõpuaeg 02:01- 02:10" Mõtlesin, et kui selle maastikujooksu jooksen ära ka 02:20'ga , siis on ka kõik hästi.
Enne stardipaugu kõlamist viskasin veel Siimu kätte oma joogipudeli, sest tundsin, et see on liiga segav ja isegi olid geelid mul käes.

PÕMM... JA JOOKS ALGAS! 

Mina panin oma kella tööle alles stardijoonel, aga kahjuks hakkas ametlik aeg lugema juba stardipaugust. Kaotasin seal natuke aega, sest olin joonest ikkagi suhteliselt kaugel.

Kõrvaklappidest kõlasid sõnad: "It's alright

I got home late last night
But I'm a supergirl
And supergirls just fly"

Jooks algas kohe väikese tõusuga, millele järgnes suurem ja veel suurem. Siis natuke languseid ja peale 4 km asfaldil jooksu, keerasimegi metsa vahele. Taaskord ootasid ees tõusud ja langused. Nii vaheldumisi. Mulle tundus ainult, et tõuse oli rohkem, kuigi rada on üldjoontes langeva profiiliga. 

Juba tuli 5,3 km peal vastu esimene joogipunkt.  (00:28:09)
Võtsin aega, et ennast veega jahutada ja juua. Siis võtsin jälle tempo üles ja hakkasin edasi vurama. Vahepeal olev lahtine liiv ja tõus korraga olid päris rasked. Õnneks sellel hetkel kostus klappidest jälle laul, kus kõlas : "I think I can fly... " ja nii see jooks edasi läks. 

Kahjuks hakkasin 9. kilomeetri peal tulema külmavärinad, mis näitab, et keha ei suuda toime tulla oma jahutamise ja kuumusega. Tänu sellele langeb kehaline võimekus 20-40% 

Järgmine joogipunkt oli 11 km (00:58:59) peal ja taaskord võtsin punktis hästi rahulikult. :) Seekord ootasin punkti juba pikisilmi, sest janu tahtis tappa. Enne joogipunkti jõudmist võtsin sisse õuna maitselise geeli, mis oli tõeliselt mõnusa maitsega. 

Enne 15,6 km (01:25:10) punkti oli rada pikalt laskuv ja tegin natuke tempot, et saaksin punktis jälle aega võtta. Sattusin jooksma ühe Jooksupartneri naise taha, kellel oli väga hea minek ja istusin tal kuni joogipunktini sabas. Pärast joogipunkti õnnestus mul temast mööda minna ja rohkem ma teda ei näinudki. :/ Siiski ma tänan Sind, et mulle enne joogipunkti tempot tegid. 

19,6 km (01:48:32) joogipunkt tuli kuidagi väga ruttu. Võtsin enne punkti ka sisse viimase geeli, et pärast natuke veega kleepuvat suud loputada. Punktist haarasin ka rosinaid ja saiatüki. Jõin ainult vett, sest mulle üldse ei meeldi spordijoogi maitse.  Enne seda punkti võtsin ära oma kolmanda geeli, mis oli laimi-sidruni oma. Päris enam-vähem maitse, aga siiski, mitte lemmik :)

Pärast joogipunkti jõudis mulle kohale, et kohe on ju POOLMARATON joostud! Kahjuks tuli just enne poolmaratoni ajavõtukohta üks väga väga vastik ja järsk tõus, millest pidin üles pooleldi kõndima. Siiski üritasin teha seda jooksusammul. Oma kella vaadates, sain aru, et ma täidan ühe oma eesmärgi, mis salaja unistuses tiksus. MA JOOKSEN OMA EELMISE POOLMARATONI AJA ÜLE! :) 

JA NII SEE JUHTUSKI!!!

21, 1km - 01:58:20  (ametlik) / kell näitas ajaks 01:58:00  

eelmisel aastal oli ajaks 02:01:55 

Viimased kilomeetrid läksid kuidagi aeglaselt, aga samas tempo püsis hea. Ma olen rahul, et tempo püsis üldiselt päris ühtlane, v.a tõusud ja joogipunktid. :)

SIIS TULI SILT "500 M LÕPUNI".  
Silmade ees virvendas juba Finiši silt ja lisasin kiirust juurde. Kahjuks polnudki nähtud silt päris FINIŠ, vaid silt, mis näitas finiši suunda. 200 m enne finišit pidi muidugi tulema ka uus tõus ja siis sai hakata korralikult lõpuspurti tegema.

Siim, Risto ja Kerli seisid raja ääres ja juba ootasid! Mina manasin näole kõige suurema naeratuse, sest teadsin, et olen ennast igati ületanud. Sekundid aga tiksusid halastamatult ja 02:10:00 sisse ma ei jõudnudki. :/ Selle asemel tuli lõpuajaks 02:10:15

Seega: 
23,3 km- 02:10:15  (Kell 02:09:32)

Üldkoht: 850 /
1693

Koht N - 126 /
413
Koht N20- 3!!!! / 19 Hurraaa! 



Ma olin niiii niiii õnnelik! 
Suutsin täita kõik oma ootused ja isegi neid ületada! 

Rada oli minu jaoks küll raske, aga ma olen enda üle nii meeletult uhke, et suutsin kõik tõusud joosta ja selle kuumaga vastu pidada. Lisaks oli mu enesetunne viimasel nädalal ülikehv, aga ma suutsin ikkagi endast parima anda! :)





Pärast jooksu ootas mind üks pitsalõik ja jäätis, mis olid üli-mega head! :)

You Might Also Like

8 kommentaari

  1. Tubli-tubli-tubli! Mul sinu suurepärane aeg veel valgusaastate kaugusel. :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh, armas Margit! :) Kusjuures oled Sina üks suurimaid eeskujusid jooksmise koha pealt! :) Alati ei ole aeg kõige tähtsam! ;)

      Kustuta
  2. Viimase pildi peal on näha selline energia nagu võiks kohe teise ringi otsa teha :D (kui see just polnud enne jooksu tehtud :))

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ikka pärast :D Medalgi kaelas.
      Aga sügisel on plaanis tõesti teine ring ka otsa joosta :D

      Kustuta
  3. Väga äge on lugeda su kirjutusi, kas sa oskad öelda mis su pulss sellisel jooksul oli? Kas üldse jäglgisid pulssi jooksmisel? Olen plaanimas oma esimest poolmaratoni sügisel SEB jooksu raames.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Oii, pulss on võistlustel kindlasti maksimumis. Juba adrenaliinist tõuseb seee kõrgele, lisaks veel maastik ja jõhkrad tõusud. Võistluse ajal pulssi seetõttu ei jälginudki. Eks ta sea 175 juures oli... Treeningutel seevastu, on pulsi jälgimine minul väga olulisel kohal. Ma usun, et saad kindlasti sügisel hakkama! :)

      Kustuta
  4. Millise pulsiga üldiselt jooksed? Ja veel küsimus põlvikute/Sääriste kohta, kas neist on pikamaa jooksmisel abi? :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Pulss oleneb treeningust. Keskmised treeningud on kuni 150 pulsiga, tempo/lõigu trennid on kuni 180 pulsiga, taastavad treeningud 120-130 pulss.
      Oii, neid kompressioontooteid ma armastan. Jalad taastuvad pärast pikki jookse palju kiiremini ja ei väsi ka jooksu ajal nii ära. Lisaks on joostes jalg kohe kergem. Minul aitavad ka põlvikud villide tekkimise vastu, mis on minu jaoks eriti oluline, kuna villid muidu ülikerged tulema :)

      Kustuta

Subscribe