Kuidas ma endale uued jooksutossud sain?

teisipäev, aprill 05, 2016

Hei hopsti! :)
Minu esimene nädal uue algusega läks suhteliselt hästi. :) Siiski pühapäeval kaalule minnes polnud mingit liikumist näha ja meele tegi kurvaks küll. Eks oma osa ole ka hormonaalsetel muutustel, mis naistel kord kuus (või harvem) ikka on.
Nii palju on kaalutõusuga seoses muutunud, et olen oma päevad tagasi saanud. Juhhei!!

Siiski ei suuda ma peeglist vaadata pilti, mis läks lihtsalt ühe hetkega päris hulluks. Näha on ka seda, et pole käinud juba kuu aega jõusaalis ja mu väiksemgi toonus, mis alles, on nüüd kadunud. No kuidas saab niimoodi suvele vastu minna?

Kahjuks ei saa ma ka sellel kuul jõusaali, kuid siiski treeningutega ma jätkan. Käimas on pidev treenimine septembris toimuvaks maratoniks ja võtsin taaskord ette Kayla Itsinessi BBG kava ja kavatsen selle otsast lõpuni ilusti läbi teha, maksku, mis maksab!!! Pakkisin ka lahti selle puhul oma kangi ja mati :)














Maratoni treeninkava on mulle koostanud Jooksupartneri üks treeneritest Taivo Püi. 

Sportlikud saavutused: 9-kordne Eesti meister distantsidel 3000m - poolmaraton.
Maratoni isiklik rekord 2:24.19.
Põhidistants 10 000m, isiklik rekord 29.53,4; valitsev Eesti Meister.
Kontakt: taivo@jooksupartner.ee

Kui soovid jooksmise alast nõu küsida, siis võta temaga ühendust. Treeningplaan maksab 50 eurot/kuu :) 


Täna käisin endale ostmas lõpuks uusi jooksutosse. Eelmised ostsin ma 2015 aasta veebruaris ja ütleme nii, et olid omadega juba päris otsa korral. Seda näitas ka mulle vigastus, mille sain üleeelmine nädalavahetus pärast 2h asfaldil jooksu. Vasakus puusas on meeletu valu ja seda nii kõndimisel, jooksmisel, kui ka magamisel .
Mu head Asicsid elasid lihtsalt oma aja ära ja ei toetanud mu jalga piisavalt. Nii oligi puusale üks suur põrutus. Praegu neelan valuvaigisteid ja üritan valust mitte välja teha.
Ehk on minu blogi lugeja ka mõni füsioterapeut või kiropraktik, kes mind oleks nõus aitama?

Kindel plaan oli uued tossud soetada Jooksueksperdist, sest
  1. Üks parima jooksujalanõu valikuga koht 
  2. Professionaalne nõu
  3. Jalatest 
  4. Jooksupartneri klubi liikmed saavad -20% soodustust 
  5. Normaalsed hinnad ja head firmad 

Leppisin Jooksueksperdiga tänaseks aja kokku ning olin kõpsti juba varem kohal. Vaatasin ringi ja ootasin inimest, kes minuga tegelema hakkaks. Vahetasin ka ruttu riided, et oleks mugavam testi teha. Kõigepealt paluti mul võtta paljajalu (oeh, te ei taha teada, millised mu jalad välja näevad, pärast seda allergiat!!! See on k-o-h-u-t-a-v! ) 
Järgmiseks pidin jooksulindi peal jooksma oma tavapärases tempos ja samal ajal filmis mind seljatagant kaamera, mis võttis kogu mu jooksusammu linti. 



Kui lindi peal jooksin, küsiti veel mu jooksuharjumuste, eesmärkide ja kõige muu kohta. Samuti kirjutati üles, mis kaebused olid eelmistel tossudel jne. 

Siis hakkasime video pealt analüüsima mu jooksusammu. Minule suureks rõõmuks öeldi, et jooksusammul pole üldse viga, aga mõni märkus siiski tehti.

Hoian oma vasaku jala varbaid välja poole ja seega vajub sisse ka natuke hüppeliiges. Sellest võis tulla ka suurem põrutus puusale. Parema jalaga oli kõik väga okei.


Järgmiseks oli jooksutossude proovimise aeg! 
Mulle toodi mitu erinevat mudelit ja lippasin nendega mööda poodi ringi nagu noor kitseke :D

Kahjuks on mu jalg suhteliselt väga laia liistuga + suur, seega oli minu valik väiksem. Jalga läksid ainult meeste mudelid (olen sellega harjunud) ja ega mul selle vastu midagi polnudki, sest ka eelmised tossud olid meesteosakonnast. 






Proovsin nii Saucony'sid kui ka Asics'it.  Saucony'st olin ma enne kuulnud ainult head, aga endal kokkupuudet polnud veel olnud. Asics on juba terve elu olnud mu lemmikute nimekirjas nr1 ! :)
Siiski-siiski... pean tõdema, et Asicsi praakisin kohe välja. 
Lõpuks valisin Saucony kahe erineva mudeli vahel. 

Minu lõplikuks valikuks sai Saucony Hurricane ISO. Nagu ka eelmiste tossude puhul, siis ka nende suurusnr oli 44. Ja seda veel meeste suuruses, mis on suurem kui naiste oma. :D
Päris hull elevant-jalg olen ikka. 

 Lisaks meeldib mulle nende tossude tagasihoidlik värv ja seega sobivad need iga riietusega! Juhheii! :) 


Vanade jooksutossude kohta, mille ostsin eelmisel kevadel põhimõtteliselt ehku peale, öeldi ka ainult head sõnad.
Olin valinud oma jalale täiesti sobiva pikamaa tossu. No tõesti oli seda rõõm kuulda, et jooksin terve aasta õige tossuga. 


























Pärast Jooksueksperdis käiku ootasin ühed tossud mind ka Omniva automaadis. Ostsin ühe tüdruku käest 1x kantud 43 nr Nike'd, millega saan vabalt kas niisama tatsata või siseruumis trenni teha. :)














Tegelikult leidsin endale Weekendi Outletist paar paari NAISTE!!!! mudeliga jooksutosse, mis olid niii mega mugavad jalas, aga sel hetkel polnud lihtsalt raha neid osta. Kui palgapäev tuleb, siis lähen piilun, kas need on alles ja ostan ühe paari kindlasti ära, et joosta lühemad ja kiiremad jooksud teiste tossudega. Juba sellel lihtsal põhjusel, et oma jalgu treenida ja anda vaheldust. 

Täna proovisin ka oma uued tossud ära ja pean jagama ainult kiidusõnu! Tõesti mega mugavad ja mõnusad. Loodame, et peavad hästi vastu ja teenivad mind maratonil hästi! :) 


Suur aitäh veel Jooksueksperdile! Pean mainima, et teenindus oli super ja sain ka jooksu osas palju uut infot. 


Niiet, inimesed, kes soovivad kevade puhul jooksuga alustada või otsivad uusi jalanõusid, siis minge käige jooksueksperdist läbi ja saate professionaalset nõu ning kvaliteetsed tossud. :)


Senikaua olge teie hästi toredad ja panen teile kiusuks siia paar toidupilti ka :) 







You Might Also Like

9 kommentaari

  1. Oeh, nii mõnus lugemine, kohe tuli meelde, kuidas ma ise Jooksueksperdis käisin. Tõesti väga hea teenindus ja palju targemaks saab seal :). Tossud on minu arvates väga ilusad. Ise lahkusin Jooksueksperdist eelmisel aastal lausa kahe paari Saucony tossudega, ühed võistlemiseks (Saucony Fastwitch 5) ja teised treeninguks(Saucony Virrata). Ma mäletan et praakisin ka kohe Asicsid välja, kui proovida anti. Mul pole kunagi Asicsi tosse olnud ja kuigi paljudele väga meeldivad, siis mulle üldse ei sobi. Liiga palju vahtu, geeli ja kõike muud seal talla sees, mis on küll mõnus ja pehme, aga minu jooksusammule avaldab kohutavat mõju. Mulle sobivad pigem minimalistlikud tossud, mille heel drop on väike (Virrata mudelil näiteks 0mm). Ma mäletan, et mulle välimuselt alguses üldse Saucony tossud ei meeldinud, aga nüüd on need minnu lemmikud :D .D No on naised ja nende kapriisid :P.

    Sauconyde puhul on vist suurem number täitsa tavaline asi. Minu jalanumber on muidu 39, aga Sauconyd on nr 41.5 ja 40.5. Ja Margit vist kirjutas ka oma blogis, et lahkus sealt tavapärasest paar numbrit suuremate tossudega. :D

    Tekkis küsimus esimesel pildil oleva kangi kohta. Kui raske see on ja kui tohib uurida, siis kust see pärineb. Ise olen ka siin erinevatesse portaalidesse piilunud, tahaksin ka koduseks trenniks kangi osta :) :D

    Lennukaid jooksukilomeetreid Sulle! :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. No mul ka tavaline jalanr 42, niiet ma ei imestanud üldse, et 44 toss jalga tuleb :)
      Tead, ma ostsin selle kangikomplekti ühe tüdruku käest, kes omakorda soetas selle Prantsusmaalt. Igatahes väga super asi kodus trenni tegemiseks :)
      https://www.hansapost.ee/p/gymstick-gymstick-bodypump-komplekt-20-kg/991993285
      http://www.sportfever.ee/fikseeritud-raskusega-tostekangid-body-pump-kangid/1467-body-pump-komplekt.html
      Siin mõned, mis internetist leidsin. :)
      Käisin täna uute tossudega pikemal jooksul ja peab tõdema, et ütlemata mõnus oli lipata :) :)

      Kustuta
  2. Mida arvad Kayla Itsines'i kavast? Tasub tellida? Oled seda varem proovinud, kuidas mõjus? :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. BBG nõuab suurt pühendumist ja järjepidevust. Olen enne proovinud, aga siis jäi kahjuks pooleli. Läksin lihtsalt tagasi jõusaali. Mina soovitan igaljuhul , sest harjutused pole üleliia rasked, aga samas võtavad läbi ja on väljakutsuvad. Mina kasutasin alla laadimiseks torrenti abi :)

      Kustuta
  3. Hei! :) Kui see saladus pole, siis milline su kaalu nr hetkel on? Uurin, kuna vaatasin, et oleme üsna ühte kasvu ja siis võrdleksin oma kaaluga :)

    VastaKustuta
  4. Mis hinnaklassi seal jooksutossud jäid, nt need, mida sa vaatasid? Otsisin nende kodulehelt, kuid ei leidnud hindu. :(

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Hei :) Minu valitus tossud maksid tegelikult 150 eurot, aga sain 125 eest, kuna olen Jooksupartneri liige ja saame soodustust :)

      Kustuta
  5. Tere!

    Kui Sa füsoterapistiga tahad rääkida, siis soovitan Tln-s Teraapialaegast. Nende fb lk: https://www.facebook.com/teraapialaegas/?fref=ts ja kodukas: http://teraapialaegas.ee/ :)

    Edukaid lõpueksameid ja edu edasiseks! :D

    VastaKustuta
  6. Sooviks teada kui palju see kangi-hantli kohver maksis umbes? :)

    VastaKustuta

Subscribe