Retseptipühapäev: KOOGI-ERI!

pühapäev, veebruar 21, 2016


Hei-hei!
Tänane hommik möödus täielikult köögis. :)
Hommikul tõmbasin selga oma hommikumantli ja tatsusin köögi poole. Tegin endale mõnusa omleti ja võileiva ning Siim sõi mõnuga hommikuputru.
Kui ta oli pudrusöömisega poole peale jõudnud, siis küsis minu käest, kas rohkem potti ei jäänudki???  
Kahjuks või õnneks ei jäänud, sest muidu oleks ta vist ennast lõhki söönud.
Tegin talle Veski Mati seemnete ja kliidega putru, kuhu panin keetmise ajal sisse maasikaid ja hiljem ka veel maasika-valge šokolaadi Hera80 valgupulbrit. Magususeks lisasin ka mett.

Arutasime, et kui teeksin lasteaedades või koolides putru, suudaksin vist isegi nemad seda armastama panna :)










Mis ma ikka kaua "pläran", asume hoopis asja kallale.
Nagu ma ennist mainisin, veetsin ma täna terve hommiku köögis. Askeldasin hommikumantlis ringi ja isegi ei jõudnud riideid vahetama. Klõpsisin elueest pilte ja muud.
Koogid tegin küll valmis juba eile õhtul, kuid panin kokku Fitlapi erimenüüd vabariigiaastapäevaks. 

Ostsin endale jaanuaris kaamera ja soetasin endale ka fotokursus.ee lehelt toidufotograafia kursuse. Kui aus olen, siis pole jõudnud seda läbi teha, aga olen ammutanud igalt poolt inspiratsiooni ja õpetussõnu. See toidufotograafia on ikka kuradima raske ja keeruline. Pole väga midagi klõps ja klõps. Kõik algab taustast ja valgusest ja kaunistustest jnejnejne.
Toon mõne näite siia...

 


Aga tegelikult jäin täna oma piltidega ülirahule ja olen üpris õnnelik! :) Seega pommitan teid rohkete piltidega täna. SORRI :D

Kellele ei meeldiks porgandikook?? NO MINA LIHTSALT ARMASTAN SEDA!!
Sellepärast saate täna ka teie ühe retsepti, mille järgi saate teha porgandikooki ja nautida seda süümepiinateta! 




Porgandikook (vorm 16-18cm)

  • 2 muna 
  • 160g 3% kohupiimakreemi 
  • 160g porgandit 
  • 1 väike õun 
  • 20g kaerajahu 
  • 20g riisijahu 
  • 20g odrajahu 
  • 8 g võid 
  • 8g pähkleid 
  • Stevia, 
  • 0,5 tl kaneeli 
  • 1 tl küpsetuspulber 
Riivi õun ja porgand hästi peene riiviga. Eralda munakollased valgetest. 
Sega munakollased porgandi hulka.
 Lisa sinna jahud (võid kasutada ainult kaera- või odrajahu ka või riisijahu, siis pane ühte jahu 60g ) 
Jahule lisa küpsetuspulber ja kaneel ja stevia. Sega ilusti läbi. 
Teises kausis vahusta munavalged ja lisa ettevaatlikult ülejäänud taignale. 
Määri vorm võiga ja vala tainas sisse.
Küpseta 180 kraadi juures 20-30 mini (kuni küps). Maitsesta kohupiimakreem stevia ja apelsinikoorega. 
Mina lisasin veel 1 tl Hera80 pulbrit. 
Lõika küpsetatud põhi pooleks ja määri täidis vahele ja peale. (Panin koogi vormis kokku, siis ei voola täidis välja)
Kõigepeale puista pähklipuru. Lase külmkapis olla paar h kuni ööläbi.






Nüüd tuleb teie ette kook, mida peaks armastama hakkama iga eestlane, sest see sisaldab rukkileiba. Just, kuulsite õigesti! Täistera rukkileiba!! :) 
Läheb kindlasti minu lemmikretseptide hulka. 



Leivapõhjaga kodujuustu-pohlakook (12cm ehk 1 ports) Suurema vormi jaoks võid teha mitmekordse kogusega


  • Kohupiimakreem 3% (maitsestamata)- 100g 
  • Kodujuust jogurtiga - 100g 
  • pohlad- 50g 
  • Täistera rukkileib- 45 g 
  • Või- 12g 
  • 2 tl želatiini. 
  • Stevia , kaneel 
Pudista leib hästi peeneks. Lisa sellele natuke steviat ja kaneeli, ning rösti kuival-kuumal pannil krõbedaks.
Sulata või ja lisa see leivale. Suru leib tihedalt koogivormi põhja ja aseta külmkappi.
Pane 2 tl želatiini paisuma paar spl veega.
Sega kokku kohupiim, pohlad ja kodujuust. Maitsesta kaneeli ja steviaga.
Sulata želatiin mikros või vesivannil ning lisa see kohupiimasegule pidevalt segades.
Vala täidis põhja peale ning lase külmkapis täielikult tarduda. 







Mina soovin teile supertoredat õhtut ja tegusat uue nädala algust!

NB! Homme toidupäevikut ei tule, aga selle eest on teisipäeval tulemas "Vabariigiaastapäeva-eri" ka siia blogisse! :)

Lugemiseni!

Helena :)


You Might Also Like

7 kommentaari

  1. See leivapõhjaga kodujuustu-pohlakook on niiiiii isuäratav!! Teen mustikatega seda, pohli kahjuks pole :(

    VastaKustuta
  2. Helena, kas sa lisad juba keetmisel Hera pulbri pudrule või alles taldrikul segad sisse?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma panen kaussi pulbri ära ja siis lisan segades pudru potist juurde :)

      Kustuta
  3. Kas keegi muidu soovitab valgupulbreid või oled ise teinud oma eelistused vastavalt maitse põhjal ning kas sul on kokkupuudet Soija90ga ? :)

    VastaKustuta
  4. Olen siiani oma eelistused maitse põhjal teinud :) kahjuks pole soija90'ga kokkupuudet polnud.. :(

    VastaKustuta
  5. Olen siiani oma eelistused maitse põhjal teinud :) kahjuks pole soija90'ga kokkupuudet polnud.. :(

    VastaKustuta
  6. Tere! Kuidas käib see kalorite arvutamine. Palju võin ma päevas mingeid asju tarbida?

    VastaKustuta

Subscribe