ELU ESIMENE POOLMARATON!

esmaspäev, september 14, 2015

Hei!
Hetkel saate lugeda juba peaaegu igast spordiblogist muljeid SEB TALLINNA MARATONIST. Ka mina ei jää teistele alla ja kirjutan. See on aasta tippsündmus ja suur spordipidu. Miks mitte seda koos tähistada. :)

Eile jooksin ära oma ELU ESIMESE POOLMARATONI! Tunne oli vägev, kuigi mind valdas väike pettumus iseendas. Ma niiväga sihtisin aega alla kahe tunni, aga kahjuks tuli aeg 2:01:55. Oleksin ma jooksnud 2 minutit kiiremini, oleksin saanud eesmärgi täidetud. Kuni 18nda km'ni tundus ka reaalne ka joosta joosta ära poolmaraton ajaga 1:5-:--. Mis juhtus, kuuled kohe. Esmalt alustan poolmaratonile eelnenud nädalast ja maratonipäevast.

Poolmaratonile eelnenud nädalal oli plaanis kaks kergemat trenni. Teisipäeval tundsin aga oma vasakus hüppeliigeses kerget valu. Järgmiseks päevaks läks valu nõnda tugevaks, et raske oli isegi kõndida. Õrnalt tuikas ka teine jalg. Kreemitasin enda jalakesi Deep Reliefi geeliga ja sain astuda ainult juhul, kui sidusin jala elastiksidemega kinni. Päris nutune seis oli. Mõtlesin, et pühapäevane jooks on küll metsas, sest sellise jalaga poleks olnud joosta võimalik. Õnneks hakkas reedeks valu kaduma ja laupäeval oli jalg täitsa enam-vähem. Positiivsus tuli tagasi. :)

Reedel alustasin vaikselt süsivesikute laadimisega. Suurendasin hommikusi pudruportse ja vähendasin menüüs rasva ja valgu koguseid. Sõin neid ikka, aga vähem kui tavaliselt. Eriliselt hea oli laupäevane falafelli wrap, mida ostsin Raudalu Konsumis asuvast Wrapp n Rollist. Sealne teenindaja tegi ka kohe tuju heaks.

 
Nautisin süsikate laadimist täiega ja ei tundnud isegi ühtegi süümekat, nagu olen tavaliselt tundnud, kui midagi "halba" söön. Mugisin täis ka oma sefiiri isu. :) Sefiir koosneb muide 99% süsivesikutest ja pole ka sees rasva, mistõttu on eriliselt sobilik enne maratoni ja poolmaratoni.

Laupäeva õhtul panin valmis ka jooksuriided ja geelid. :) Tellisin SiS kodulehelt endale kestvussportlase stadripaketi, kuhu kuulusid einevad geelid, elektrolüütidega joogid, süsivesikutega joogipulbrid, taastusjoogi pulbrid ja energiabatoonid. Rajale võtsin kaasa kaks geeli ja ühe võtsin sisse enne starti. :)

Olen viimasel ajal olnud väga halva unega. Ärkan nädalavahetusel hommikuti juba enne seitset. Saaks ju vähemalt poole päevani põõnata, aga mina teen plaksti hommikul silmad lahti.
Vaene Siim, kes tänu minule magada ei saa. Laupäeva hommikul ärkasin samuti 6.40.

Õnneks maratoni-hommikul ärkasin kell 8 ja olin väljapuhanud. Sättisin juuksed patsi ja riided selga, ning asusin putru sööma. Oleksin tahtnud süüa putru moosiga, aga moosi mul hetkel polnud. Tegin oma tavalise soolase pudru asemel ikka magusat. Panin pudru peale mett ja natuke sefiiritükke. :) mm.. magusalaks pikaks ajaks. :) Tunnen, et rahuldasin kõik oma isud nende paari päevaga. :)

Segasin pudelisse valmis endale ühe spordijoogi ka, mida sain enne võistlust vähehaaval juua. Jõudsime Siimuga Vabaduseväljakule u kella 10 ajal. Uudistasime Sportlandi telgis ja saime isegi paar asja. Mina sain püksid ja maika, mille üle väga õnnelik olen. Spordiriided on hakanud ka vaikselt suureks jääma. Siim sai ka endale lühikesed püksid ja trennisärgi, sest lubas koos minuga hakata varsti jõusaalis käima. :) Loodan, et ta peab oma lubadust ka, sest oleks nii tore koos trennis käia. Võibolla hakkan siis tema arengut ka siin blogis kajastama.

Varsti oligi käes stardiaeg ja ärevus läks aina suuremaks. Sisendasin endale koguaeg, et MA SUUDAN SEDA TEHA ! MUIDUGI MA LÕPETAN!  Veel 1,5 aastat tagasi poleks ma osanud isegi uneski näha seda, et jooksen. MA ARMASTAN JOOKSMIST!

Kõlas stardipauk ja panin oma PolarBeati tööle, mis loeb kilomeetreid ja on ka ühenduses mu pulsivööga. Kahjuks olin ma unustanud pulsivöö patareid vahetada ja juhtuski see, mis juhtuma pidi. MA EI NÄINUD OMA PULSSI!!! Parem vist oligi, sest ma arvan, et ta seal 170-180 kandis oli.

Algus läks päris hästi. Kerge oli joosta, aga juba teisel kilomeeetril suutsin jalga trammirööpas natuke väänata. Õnneks polnud hullu ja jooksin edasi. Siis tundsin kuidas seest hakkas valutama ja pistma. Kui tavaliselt pistab ühest kohast, siis seekord valutas TERVE KÕHT! Terav valu, aga joostes hakkas õnneks parem. Valu ei kadunudki täielikult ära kuni lõpuni välja.

Kilomeetrid aina läksid ja aeg oli hea. 10 km vahefinišis oli mu ajaks 56 minutit. Suutsin hoida sama tempot kuni 17-18nda kilomeetrini, aga siis juhtus midagi jubedat. Ma sain esimest korda tunda, mida on mõeldud "seina" all. 16ndal kilomeetril võetud kofeiiniga geel mõjus jubedalt. Tundsin kuidas süda läks rütmist välja ja sisikond tahtis seest välja hüpata. Aeglustasin tempot, kuni pidin korraks rahustuseks paarsada meetrit kõndima. Kahjuks ma oma algtempot tagasi ei saanudki. Vastu tuli juba vanalinn ja viimane lõpp. Oleksin ma natuke kiiremini lõpu jooksnud, oleks aeg tulnud 100% alla 2 tunni.

Lõpetasin siiski hea emotsiooniga ja loodan, et saan juba kevadel oma tulemust parandada. Esimese poolmaratoni kohta olen ma enda üle täitsa uhke, kuigi see 1 minut ja 55 sekudit jäävad eluks ajaks kripeldama. Teinekord tean juba rohkem mida peaksin silmas pidama ja õpin oma vigadest. Mõtlesin enne poolmaratonile minekut, et järgmisel sügisel jooksen SEB Tallinna Maratonil maratonidistantsi, aga poolmaratonil joostes sain aru, et jooksen enne vähemalt 3 poolmaratoni enne kui midagi suuremat ette võtan. Loodan,et järgmisel suvel võtan ette rohkem jooksuvõistlusi.
Ma usun, et sellega pole mu jooksuhooaeg läbi, aga hakkan sellest nädalast panema juba suuremat rõhku lihastrennile. :)


Vahetud emotsioonid pärast finišijoone ületamist.


Finišisse jõudes ootas musi mind juba Suhsidega ja saime hakata kodu poole liikuma. Lasin medalile oma aja ka ilusti graveerida. Loodan, et neid medaleid koguneb mulle veel üksjagu.




Distants: 21,1 / kuigi GPS näitas rohkem 
Aeg: 2:01:55
Üldkoht: 1656 
Koht naiste arvestuses: 400 
Koht (N18/19): 6 















Õhtul ma kahjuks magama minna kohe ei saanud, vaid ees ootas koolitöö. Õppisin õhtul veel kella poole 12ni ja hommikul tegin kell 5 silmad lahti, et teha kooli kaasa lõuna ja pooleli jäänud koolitükid ära lõpetada. :)

Õnneks olid mul seltsis Coppa della Maga suhkruvabad jäätised, mis maitsesid lihtsalt IMELISELT!!

 


TRENNIS NÄEME!

You Might Also Like

14 kommentaari

  1. Niii tubli, palju jõudu ja jaksu maratoni jaoks treenimisel, super hea oli lugeda! :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Suur aitäh armsate sõnade eest! :)

      Kustuta
    2. Suur aitäh armsate sõnade eest! :)

      Kustuta
  2. Tere, mul küsimus nende jäätiste kohta. Nimelt, kas neid võib siis piiramatult süüa või mida nad üldse sisaldavad? Tänud ette ära juba :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Hei ;) Coppa della Maga on valmistatud naturaalsetest koostisosadest ja sisaldab ehtsat koort ja piima. Samuti on seal sees päris puuviljad ja pähklid. Suhkru asemel on kasutatud steviat, aga meile kasulikud rasvad on jäätises siiski olemas. Päris süütuks teda lugeda ei saa,sest sisaldab suurel määral päris koort jne, aga patukorraks sobib ideaalselt. Eriti neile,kes väldivad suhkrut ja tahavad midagi tervislikumat. Kahjuks pole jäätis rahotile kuigi tervislik. :( Mul on pildi peal kõik maitsed,mis Eestis saadaval ja üks tops maksab 7-9 eurot. Mina sain õnneks need Coppa della Magalt auhinnaks :)

      Kustuta
    2. No seda ma kahtlustasin, et patukorraks sobilik. Millist maitset soovitad? :)

      Kustuta
    3. Ma kõiki ei ole veel proovinud, aga pistaatsia oma oli superhea :)

      Kustuta
  3. Ära üldse muretse selle 1 minuti ja 55 sekundi pärast, sa oled mega tubli!!! :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh, armas Tuuli :) selle 1 minuti ja 55 sekundile teen ma kevadel säru ;)

      Kustuta
    2. Kindel see, et teed!;) Ja hoian sulle kindlasti pöialt, tulen kasvõi rajaäärde kaasa elama! :D

      Kustuta
  4. Sa oled super tubli! Oeh, kuidas tahaks ka niimoodi lenneldes joosta! Tubli-tubli! :) :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh, armas Laura. :) Ka mina ei jooksnud varem lenneldes, pigem lohisesin mööda maad. Õnneks jäi kaalu vähemaks ja oli ka kergem keha jooksurajal kaasa vedada ;)

      Kustuta
  5. Tõesti tubli jooks :) ma pole kunagi neid geele maitsenud, kardan vastikut maitset :D maratoni ka pole jooksnud, aga kunagi ehk võiks.

    VastaKustuta
  6. Aitäh :) Apelsini ja õuna omal oli täitsa vahva maitse :) nagu moos või kissell ;)

    VastaKustuta

Subscribe