Reisijutud vol2

reede, juuli 31, 2015

Jõudsin reisilt tagasi juba tegelikult teisipäeval/kolmapäeval . Võtsin nüüd hoogu, et siia kirjutada. ;)
Jätkan korraks sealt, kus eelmisel korral pooleli jäin ja siis natuke kokkuvõtteks ka juttu.

25. juuli hommikul tegin silmad lahti paduvihma ja äikese peale. Kell 10 pidi olema rongkäik ja mõtted vihmaga rahvariietes ligunemisest ajas külmavärinad peale. Õnneks oli peale hommikusööki päike välja tulnud ja õhk oli värskendav ja mõnus, kuigi väljas oli natuke alla 30 kraadi. Hommikusöök oli jälle halb, nagu eelmised kaks päevagi.



Kell 9.30 olime platsis ja ootasime rongkäiku. Rongkäik algas sama äkki, nagu ta lõppes. Nüüd jäi oodata linna peal 5 tundi rahvariietes, et saaks tantsima minna. Minule, kui esmakordsele "rahvatantsijale" oli tantsukogemus tore. Naeratus ei kadunud näolt ja oli väga vahva olla. :)






























Õhtuks oli folklooril osalejatele organiseeritud küll õhtusöök, aga meie läksime Siimuga selle asemel hoopis linna peale. :)  Avastasime ilusat  Prahat, käisime shoppamas. Muidugi lõpetasime õhtu restoranis koos imelise söögiga. Võin väita, et sain sellel reisil olles parimaid maitseelamusi, mida ma ei kahetse grammivõrdki. :)

 







26, juuli hommikul asusime tagasisõidule. Meile anti aega 5 tundi ühes Praha suures ostukeskuses ja siis hakkas sõit Eesti poole. Järgnev öö möödus bussis ja minu jalad mind ei tänanud kohe üldse. Need kiskusid pikal bussisõidul krampi ja paiste ning olek oli ülimalt ebamugav. Siiski jõudsime järgmise päeva lõunaks Kaunasesse, et seal veeta tore ja päikseline päev ning õhtul hotellis ööbida. :)
 


Jalutasime mitu tundi Kaunases ringi ja avastasin ühe hästi toreda söögikoha. :) Söögikoht oli suunitletud tervislikule toitumisele ja menüüs olid iga toidu juures olemas kalorid ja eraldi leht ka veel sisaldusega (süsivesikud, valgud, rasvad jne). Kõik toidud olid värskest toorainest ja nn. rämpsu ei pakutud. Samuti olid toidud diabeedikutele, veganitele, gluteeni- ja laktoositalumatutele. NO LIHTSALT SUPER KOHT ! Eestis võiks ka selliseid olla ! :)
Tellisin wokitud kanaga salati, kuhu kõrvale serveeriti pesto-majoneesi kaste. Õnneks on pandud kaste eraldi kausikesse, et teda peale panna valikuliselt. Minu lõunasöök andis seal 274 kcal. :)




Eestisse jõudes oli tunne hea, ning oma voodis oli lihtsalt ülim magada. :)
Kõige hullem hirm oli mul järgmisel hommikul kaalu peale astuda, sest olin Prahas nautinud nii veini kui ka jäätist. Samas ei söönud ma midagi üleliigselt halvasti, aga väike kartus oli paari lisakilo üle küll. Hommikune kaalunr hämmastas mind ennastki. OLIN ALLA VÕTNUD!

Kui olen päris aus, siis tahtsin blogida teile reisil sellest, kuidas saab reisil olles trenni teha jnejne, aga kahjuks sundis ajapuudus mind trenni tegema ainult 1 korra. :/
Eks saab "kodust eemal" trennirubriigi teha siis, kui 4ks päevaks laagrisse lähen. :)

SOOVITUSED REISIL TOITUMISEKS: 

  • Hommikusöögid korralikud ja tasakaalus
    Söö hommikuti nii süsivesikuid kui ka valku, et hoida kõhtu kauem täis. Kahjuks Praha hommikusöögi valik mul väga hea ei olnud, aga hommikuse valgu sain munast, ja süsivesikutena võtsin natuke putru. Kui oli võimalus üritasin taldrikule panna ka värsket salatit, aga kahjuks polnud sellele seal kõige parem valik. 
  • Joo korralikult vett 
    Näksimistunde vältimiseks joo palju vedelikku (vett). Vesi on ka väga vajalik soojas kohas olles, et ei tekiks vedelikupuudust. 
  • Liigu palju ringi jala ja võimalusel külasta jõusaali
    Meie Siimuga liikusime ka linnas ringi võimalikult palju jala. Üheks eesmärgiks oli näha rohkem linna, aga teisalt tahtsime ka ennast liigutada, sest bussisõidud väsitasid istumisest päris korralikult ära. Mina jõusin hotelli jõusaali vaid korra, aga kui ma poleks pidanud minema tantsima, oleksin ära ka külastanud ujula ja võibolla ka mõne rühmatrenni. :)
  • Jaga magustoit kaaslasega
    Mina ei suutnud öelda "EI" tänavatel müüdavatele käsitöö-jäätistele. Minu mõte polnud ennast nendest lõhki süüa, vaid maitsta erinevaid maitseid ja sorte. Seega lasin panna natuke mõnest jäätisest papist topsikesse ja jagasin seda Siimuga. Nii saime lusikaga maitsta natuke mõlemad, ilma, et oleksin 3 erinevat jäätist vahvlitopsis nahka pistnud. :) Samuti jagasime restoranis ka magustoitu. 
  • Restoranis telli ohtralt värsket salatit
    Restoranis valisin tavaliselt värske salati koos lihaga. Ühes restoranis toodi küll pardi kõrvale ka aurutatud saia, mida ma ka 2 viilu proovisin, sest see oli lihtsalt ülim. Rohkelt salatit süües, saab kõht väga hästi täis, ilma, et peaksid midagi hiljem kahetsema. :)
  • Bussisõidul näksi krõpsu asemel kirsstomateid. 
    Esimese päeva söögi võtsin bussi kodust kaasa. Kuna hakkasime Eestist pool 3 sõitma, siis pidin bussis sööma ka hommikusöögi. Hommikuks sõin värsket salatit koos feta juustuga ning kõrvale õuna. Samuti panin karpi kohupiima koos külmutatud maasikatega, mis hoidsid kohupiima ilusti külmana. :) Nii sain esimesel päeval vabalt söödud.
    Tagasisõidul ostsin endale bussi kirsstomateid, rediseid ja ka kodujuustu, et ei peaks sööma bensukates müüdavaid hot-doge ja krõpse/küpsiseid.
  • Ära liialda alkoholiga
    Jõin terve reisi jooksul kokku 2 pokaali veini, mis maksis restoranis toidu kõrvale alla 1 euro. Naeruväärselt odav, võrreldes Eestiga, kus saad osta 1 pokaali veini 6-8 euro eest. 
Tänu nendele nippidele ei võtnud ma reisil olles kaalust juurde, vaid alla. :) Juhheiii :) 

Eile avasin taas oma jooksuhooaja ja aitab trennipausist. :)

Lõpetasin jooksu õhtul pool 11.
Aeg tuli ka päris tore. 10.00 km, ajaga 1h, 1min ja 1sekund :D



Järgmises postituses räägin oma augustikuu eesmärkidest. :) 
Ja jagan ka ühe retsepti toidust, mida sain Leedus proovida. !


Helena :)












You Might Also Like

0 kommentaari

Subscribe